Zasady postępowania w przypadku reklamacji jakościowych na zakupiony węgiel
Tryb zgłaszania reklamacji
- Upoważnionym do złożenia reklamacji jest podmiot, który zakupił węgiel od SUEK Polska sp. z o.o.
- Reklamację należy złożyć za pomocą formularza, który znajduje się na stronie SUEK 24 w zakładce reklamacje. Wypełniony formularz zostanie bezpośrednio wysłany na elektroniczny adres Działu Jakości Węgla firmy SUEK Polska jakosc@suekag.com. Jako datę zgłoszenia przyjmuję się datę wpływu prawidłowo wypełnionego formularza reklamacyjnego w formie elektronicznej.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać następujące informacje:
- dane firmy/osoby zgłaszającej reklamację;
- dane identyfikacyjne reklamowanej partii węgla takie jak: rodzaj węgla, sortyment, ilość węgla, datę zakupu, miejsce odbioru węgla i numer zlecenia SUEK);
- opis wad i okoliczności ich powstania;
- zdjęcia reklamowanej partii węgla.
- Zgłoszenie reklamacji nie zmienia terminu płatności faktury, dotyczącej reklamowanej partii węgla.
Reklamacja jakościowa
- Kupujący ma 3 dni kalendarzowe od momentu załadunku węgla na samochód ciężarowy na złożenie reklamacji jakościowej pod rygorem utraty przez Kupującego prawa do składania reklamacji.
- Kupujący ma obowiązek zabezpieczyć w całości reklamowaną partię węgla do działań reklamacyjnych. Dostawa, do której Kupujący ma zastrzeżenia musi być składowana oddzielnie, na czystym utwardzonym podłożu.
- Podstawą do zgłoszenia reklamacji jakościowej dla zakupionej partii węgla jest udokumentowanie niezgodności/wady w zakupionym węglu w postaci zdjęć (minimalną ilość zdjęć określa formularz) i wyników badań laboratoryjnych jeśli reklamacja dotyczy parametrów jakościowych.
- Decyzję o sposobie rozstrzygnięcia reklamacji podejmuje Sprzedający w terminie do 14 dni kalendarzowych od daty wpływu do Sprzedającego, prawidłowo zgłoszonej reklamacji.
Reklamacja granulacji węgla
- Przy odbiorze węgla na środek transportu, zgłoszenie reklamacji, dotyczącej składu ziarnowego może nastąpić jedynie w dniu odbioru węgla bezpośrednio u Sprzedawcy, na terenie placu składowego, z którego Klient odbiera węgiel. Po opuszczeniu terenu placu składowego, na Kupującego przechodzi ryzyko uszkodzenia lub pogorszenia właściwości węgla a także upływa termin na zgłaszanie reklamacji co do składu ziarnowego węgla.
- Reklamacja składu ziarnowego powinna zostać rozstrzygnięta w dniu załadunku.